Какви мероприятия е добре да посещаваме?

Ако сте в сферата на логистиката и искате да  развиете лидерски умения и да получите актуална информация от бранша трябва да заделите пари и време за участие в конференции, семинари и браншови мероприятия. Как да изберем кои събития да посетим?

Ето три въпроса, които може да си зададете при избора:

1. Темата съвпада ли със задачите и  работата, която имам на дневен ред в моята фирма?

Казано по-просто, дайте приоритет на събития, където ще си тръгнете със знания и информация, която може да се прилага веднага във вашата компания да ви свърши работата за по-добри резултати по-скоро. Ако имате нужда от нови технологии и 3PL ( логистика от трето лице ) партньори, за да постигнете вашите инициативи, тогава трябва да присъствате на техните потребителски конференции и срещи с висши мениджъри, за да се запознаете отблизо с работата им и какви подобрения може да се направят във вашата фирма.

2. Запитайте се – Ще науча ли нещо ново, по-специално в моята област, с което не съм добре запознат към момента, но е от критично значение за моята кариера и развитието на лидерски умения? Ако сте транспортен специалист, например, и всичко, от което разбирате е транспорт и логистика , вашите възможности за напредък са ограничени в сравнение с някой, който има по-широка гледна точка на веригата за доставки. Така че, давайте напред, запишете се за семинар по продажби, планиране, управление на риска, бизнес разузнаване и бизнес анализ, или в друга област извън зоната си на комфорт, за да разширите кръгозора си.

3. Събитието насърчава ли разговори от тип отворена дискусия и работа в екип или ще прекарваме по-голямата част от времето си пред многобройни презентации? Събития, които дават възможност на участниците да споделят знания и да се консултират помежду си (чрез малки сесии между презентациите, например ), вместо просто да се седи пред един безкраен поток от PowerPoint презентации, са най-ефективни.


Как да организираме Внос от Китай

1. Изберете продукт за внос.

Първата стъпка към реализирането на успешен внос е избора на точния продукт. Това може да се окаже по-трудна задача, отколкото просто да изберете най-евтиният наличен продукт.
Предлагаме ви няколко съвета, които могат да са ви от полза при избора:

  • Изберете продукт, който обичате; продукт, който е свързан по някакъв начин с вас или с компетенциите ви. Клиентите остават впечатлени от страстта, с която се работи.
  • Помислете за доставните цени при спедиция. Продукти, които могат да бъдат доставени в големи количества, са по-изгодни откъм доставна цена. Помислете за размерите на вашия продукт и колко бройки от него ще попаднат в рамките на една доставка.
  • Вземете под внимание уникалността на стоката. Когато внасяте продукт, който не е много уникален рискувате някой друг да го е внесъл или да го внесе преди вас.

2. Съставете си списък от китайски износители и доставчици, от които може да се снабдите с избрания продукт.

Използвайте Интернет, за да откриете най-изгодните места за закупуване.
Най-добрите места, от които може да започнете са http://www.made-in-china.com, http://www.chinayellowpages.org, http://www.china.cn

3. Свържете се с подбраните доставчици на стоки за износ.

Изпратете запитвания към всички компании на които сте се спряли, за да сведете избора до минимум и да установите с кого предпочитате да работите.
Някои важни неща, които може да отправите като запитвания са:

  • Мнения на клиенти. Всеки уважаващ себе си доставчик разполага с мнения на клиенти за стоките му.
  • Информация за бизнес лиценза. Установете, че компанията с която ще работите е изрядна по отношение на регистрации и лицензи.
  • Попитайте за производствения цикъл – каква е връзката между износителя и производителя, дали са една и съща страна, дали биха работили ексклузивно само с вас?
  • Поискайте името и адреса на компанията производител на стоката. Ако износителя откаже да ви предостави тази информация, то най-добре преустановете работа с него.
  • Поискайте мостри на продукта, ако са налични такива.

4. Договорете сделка с избрания износител.

Имайте напредвид, че преговорите с изосители от Китай са малко по-особени. Трябва да имате напредвид, че те са хора на културата, фокусирани над връзките между хората. Те не търгуват с фирми – те търгуват с хора!

5. Финализирайте сделката като изберете логистична компания.

Сравните различните компании и цените, които ще ви предложат. Оценете рисковете при всяка от тях и изберете тази, която пасва идеално на вашите нужди.


Оптимизация при дистрибутиране

За повечето компании разхода за превоз е второстепенен за общия разход. Превозът на стоки погледнат от към времето за доставка и разходите за доставка е сценарий, свързан с оптимизацията при дистрибуция. Това от своя страна е функция на системата за управление на транспорта и логистика , която в крайна сметка се отразява на компанията в положителен аспект. Оптимизацията на разпределяне се разделя на две дисциплини: планиране на маршрута и товарна оптимизация.

Планиране на маршрута и оптимизация

Това планиране има две цели: да подобри времето за доставка и намаляването на разхода за доставка. За да достигне тези цели софтуера за логистично управление се използва, за да се идентифицира множеството от аспекти на маршрута, включвайки трафика, качеството на пътната настилка, пътищата в ремонт и т.н. Също така този софтуер може да идентифицира най – добрия начин за доставка, което да осигури най – доброто време за доставка за минимални разходи. Например превоз през едната половина от маршрута с камион, а другата половина със самолет може да се отрази на по бързата доставка за по – кратко време, заради по – лошо  качество на пътната настилка на втората половина.

Товарна оптимизация

Чрез използването на софтуер за логистика товарната оптимизация осигурява безопасността на товарене и поставяйки товаренето в изгодна ситуация. Например компаниите, които постоянно превозват по – малко от цялото полуремарке със стоки ще спестят пари, отколкото при превоз със цяло ремарке. Това е особеността, където различните компании разпределят товара, за да формират пълния товар и разделят цената на превоза  вместо да изпращат отделни стоки на колети. От съображение за сигурност товарната оптимизация може да използва товарни алгоритми, за да се осигури подходящата стратегия на смесване и подреждане, което може да намали повреди по товара.

Планирането на маршрута и товарната оптимизация са ограничени и не са предназначени да предлагат основен изглед за стойността на всяка дисциплина. И двете дисциплини могат да се реализират без помощта на логистичен софтуер, като вместо това се ползват услугите на трети фирми или внедряване на експерти в логистиката. Въпреки това софтуера за логистика не е толкова скъп в сравнение с алтернативните опции. Изследванията показват, че компаниите с внедрен логистичен софтуер може да намалят годишния разход за дистрибуция с около 10 %  .


Какво представлява логистичната компания като трета страна?

Логистична компания явяваща се трето лице се появява през 80-те години в резултат на повишената глобализация и Интернет технологии.

Това по същество е причината транспортните компании и компаниите занимаващи се със складиране да се слеят в единни компании. Същевременно все повече компании имат нуждата от аутсорсинг логистични услуги, за да могат да се концентрират изцяло върху техния бизнес и да не губят време в търсене на логистични услуги.

С използването на Интернет и новите технологии логистичните компании, които използват такива технологии за пръв път използват термина Third party logistics (3PL) за да се разграничат от другите логистични компании, които не използват такива технологии.

Компания, която по същество е Third party logistics provider (логистична компания – трето лице), предлага множество логистични услуги на клиентите си. В това се включват цяла плеада услуги – куриерски услуги, транспорт, складиране, мениджмънт на инвентаризацията, спедиция. По същество услугата включва съхранение и доставка на стоки от едно място на друго.

Логистичните компании (3PL) се категоризират според услугите, които предлагат. В общия случай те предлагат складиране и дистрибуция до клиентите. Допълнителни опции са услуги като проследяване на пратки, специално пакетиране и сигурност на товари.

Най-съвременните логистични компании се отличават с използването на сложен софтуер за управление и координация и най-новите технологии в Интернет.


Превоз на хладилни товари

Една от задачите пред логистиката е управлението и транспорт на стоки, чиито условия на съхранение са специални. Такива стоки изискват съхранение при постоянна температура (най-често по-ниска от тази на обкръжаващата среда). Това е предизвикателство, на което фирмите, занимаващи се със спедиция са готови да отговорят.

Логистичните компании имат на разположение хладилни камиони за превоз на специални товари. Тези камиони имат вградени охладителни системи, за да поддържат определена температура през цялото време. За съхранение на такива особени стоки пък се използват специални хладилни складове.

Стоките, които се нуждаят от постоянна температура, са например хранителни стоки (замразени храни, пресни плодове и зеленчуци, химикали. Фармацевтичните продукти като ваксини или медицински пратки като банки с кръв също се нуждаят от специално съхранение и транспорт.

Ако тези товари не се транспортират на правилна температура, ще бъде нанесена сериозна щета на товара и той може да стане неизползваем. Има регулационни механизми, с които се осигурява сигурност за превоза на този тип товари. Логистичните компании трябва да осигурят контрол на качеството и съхранението. Това включва използването на модерни системи за мониторинг и проследяващи системи, които са създадени да предложат най-ефективното решение за транспорт на хладилни товари.


Намалете разхода на гориво – 7 правила

В условията на криза в днешни дни всеки би искал да спести пари по някакъв начин. Става все по-важно парите да се харчат ефективно и да се покриват максимално количество разходи с тях. Оптималното използване на автомобилите не е изключение. Следвайте няколко прости правила, които не само ще намалят разхода на гориво, но и ще намалят разходите за поддръжка на колата:

1. Не се правете на автомобилни състезатели.

Когато закъсняваме за среща или бързаме да свършим ежедневни задачи или просто сме нетърпеливи, натискаме педала на газта до ламарината и оборотомера минава в червената зона. Този стил на шофиране, съпроводен със внезапни спирания и стартирания ще се отрази много вредно на ефективността на автомобила. Карайте леко и плавно.

2. Олекотете возилото.

Свалете излишните неща от багажника. Колкото по-лек е автомобила, толкова повече енергия ще се спести за превоз на товари. Това е проста физика. По-тежък товар изисква по-голяма мощ при движение.

3. По-висока предавка.

Когато карате с висока скорост, особено по първокласни пътища, винаги използвайте най-високата налична предавка. Това се отразява с по-малко натоварване за двигателя и съответно спестяване на енергия и гориво

4. Налягането в гумите.

Поддържането на правилно напомпени гуми е помощник в намаляване на разхода на гориво. Правилното налягане означава, че вашият автомобил изпитва по-малко съпротивление от пътната настилка и се движи с по-голяма лекота. Проверете упътването на вашия автомобил или се консултирайте с добър автосервиз, за да ви препоръчат правилно налягане за гумите ви. След това от вас се иска да го следите през определен период от време.

5. Ограничете работата на двигателя на свободна предавка.

Когато автомобила е в изчакващо положение той изразходва гориво, а практически не се движи. Ефективността в тези моменти е нулева. Избягвайте задръствания и натоварени пътни възли. Ако изчаквате някой е по-разумно да изключите двигателя и после да го включите отново, отколкото да чакате с пуснат двигател през цялото време.

6. Използвайте колата за по-дълги периоди.

През зимата двигателя не е ефективен, докато не загрее до необходимите температури. Комбинирайте повече задачи за едно пътуване, за да използвате, че колата ви е загряла. Това увеличава крайната ефективност и намаля разхода на гориво.

7. Вдигнати прозорци!

Използването на климатика на автомобила увеличава разхода на гориво, но карането с отворени прозорци при сравнително висока скорост се отразява много по-зле на разхода на гориво. Препоръчва се винаги да се използва климатичната система на автомобила.
В края на деня малките неща правят разликата. Многото дребни правила водят до значително повишаване на ефективността и така спестявате пари. Направете усилие да спазвате тези правила и вашето возило и финанси ще бъдат щастливи по-дълго 🙂

Кариера в логистиката

С увеличаване на броя на компании, търсещи транспортни услуги или веригата за доставки, отрасъла на логистиката предлага разнообразие от вълнуващи кариери за много квалифицирани лица в световен мащаб. Много от тези кариери предоставят интересни предизвикателства, възможности за пътуване и много отговорности при това дори в ранните етапи на тези кариери.

Има различни логистични курсове, предлагани от различни образователни институции, в които човек може да се амбицира да се впусне в кариера в областта на логистиката. В Южна Африка Университета на Йоханесбург предлага различни курсове за логистика и транспорти и се ангажира да подпомага развитието на умения на учениците, за да предразположи за тяхната кариера в областта на логистиката. Американската асоциация за транспорт и логистика (ASTL) също предлага възможност за избор на сертифициране в областта на логистиката.

Има многобройни курсове за сертификата, които покриват различни области на веригата за доставки, както и аспекти на логистичните решения. Тези курсове ще ви дадат по-добра представа за различните функции в  логистиката и дори може да ви помогнат да напреднете в сегашния си кариера на логистиката.

Диплома и сертификати в областта на логистиката ще ви дадат мощно оръжие, за да преследвате кариера в областта на логистиката. Много от тези курсове, водят до практическо обучение, където ще направите стаж и ще придобиете практически опит. TradeService International насърчава хората, които искат да направят кариера в областта на логистиката да използват всяка възможност за стажове и обучения.

За позицията Мениджър на логистиката се изисква набор от умения и опит, който ще се трупат в течение на годините по време на логистичната кариера. Мениджър логистика има критично важна функция във веригата на доставки и размера на отговорностите, които съпровождат позицията, са многобройни. Логистичният мениджър трябва да има необходимите умения за анализиране на цифри и данни, създаване на графици, предвиждане и прогнозиране модели за закупуване, както и обширни географски познания. Той или тя трябва също така да имат познания на всички транспортни процедури и операции, както и способността спокойно да управлява всички ежедневни задачи, които са под неговата юристдикция.


Оптимизация при товарите

Товарната оптимизация може да изглежда, като лесна част от всеки транспортен план, но се изискват доста повече усилия, отколкото някой би помисли, за да бъдат достигнати успешни товари. За момент си представете, че се местите и е нужно да разработите оптимизационен план при преместването от стария към новия Ви дом. Съществуват много важни фактори, които трябва да бъдат отчетени, за да постигнете оптималния план при товаренето.

loading

Първо трябва да хвърлим един поглед върху самата природата на стоките,  чиито превоз трябва да се осъществи. Трябва да се определи дали те са по някакъв начин чупливи или изискват определено позициониране в рамките на камиона, така че да не могат да бъдат лесно увредени. По очевидни причини по -големите, по – тежките предмети могат да бъдат поставени на пода и близо до стените на превозното средство. По – деликатните обекти, могат да бъдат поставени върху по – тежките, разположени по централно в камиона, така че да се минимизира риска от поражения.

Друг важен аспект от който и да е бил оптимизационен план е редът, в който стоките трябва да бъдат разтоварени.  Една част от товара, която трябва да бъде разтоварена в началото е нужно да е  лесно  достъпна. Това не е чак толкова важно, за да бъде отчетено при транспортирането по време на изнасяне от дома, но ще се окаже решаващо при широко мащабен транспорт, където стоките  ще бъдат разтоварени по специален ред в зависимост от това, коя  е точка на доставка  е достигната.

loadequation

Третият и най – важен елемент от товарната оптимизация е да се определи как товара трябва да бъде пакетиран в превозното средство, така че да се оползотвори максимално възможното пространство. Това е много сложна задача и ако трябва да бъде използвана подходящо се изискват знание, свързани със съответните математически уравнения, които трябва да бъдат оползотворени.

Когато се работи с големи кораби или камиони или сложни маршрутни разписания и графици с множество точки е трудно да се достигне оптималния оптимизационен товарен план без помощта на логистичен софтуер, който трябва да бъде изработен в съответствие с целите, за които е предназначен. Системите за транспортно управление, създадени за оптимизация на товаренето позволяват на потребителите успешно да осъществят своите цели дори при наличие на най – сложните схеми, като спестят пари, време колкото се може повече.

loading


Управление на логистиката

Логистиката е ефикасния начин за движние и съхранение на стоки от началната точка до крайната дестинация, така че да бъдат изпълнени изискванията на клиентите.

logisitcs

Обменната логистика представлява проучването и планирането на стокообменни операции, като бъде максимизирана производителността. Това включва избор на най – правилните маршрути, както и типа на обмена нужен за определената задача. Избиране на най – икономичния подход по отношение на горивото също се взема в предвид, за да се осигури най – ефективното ценово логистично решение.

Някои проучвания показват, че разходите за логистика могат да достигнат почти 10 % от Брутния вътрешен продукт, като по този начин става все по важно за производителите да вземат ефективно логистично решение, за да се редуцират и минимизират тези разходи. За да се поддържа ефективна логистика, компаниите трябва да осигурят навременното доставяне на продукта и неговата доставка на приемлива цена.

management

Логистичният аутсорсинг включва  компании за логистика (3PL), които не се намесват пряко, като някои от тях осигуряват предимно множество от услуги, които се интегрират от доставчика. Тези услуги включват склад, превоз на товари, управление на инвентара, пакетиране, даване под наем, товарене, разтоварване. Трябва да се прави разлика между 3PL и останалите видове логистика: 1PL – експедитор, 2PL – действителния превозвач и 4PL  – консултански компании.

world

Управлението на логистиката е най – вече част от т.нар. верижен обмен, включващ планиране, контрол и осъществяване на най – ефикасният обмен и съхранение на стоки или услуги от точка до точка, така че да бъде  задоволен потребителя. Логистичният мениджмънт е известен още като Управление на материалите, Управление на каналите, Управление на дистрибуцията или Управление на верижния обмен.