Ако сте в сферата на логистиката и искате да развиете лидерски умения и да получите актуална информация от бранша трябва да заделите пари и време за участие в конференции, семинари и браншови мероприятия. Как да изберем кои събития да посетим?
Ето три въпроса, които може да си зададете при избора:
1. Темата съвпада ли със задачите и работата, която имам на дневен ред в моята фирма?
Казано по-просто, дайте приоритет на събития, където ще си тръгнете със знания и информация, която може да се прилага веднага във вашата компания да ви свърши работата за по-добри резултати по-скоро. Ако имате нужда от нови технологии и 3PL ( логистика от трето лице ) партньори, за да постигнете вашите инициативи, тогава трябва да присъствате на техните потребителски конференции и срещи с висши мениджъри, за да се запознаете отблизо с работата им и какви подобрения може да се направят във вашата фирма.
2. Запитайте се – Ще науча ли нещо ново, по-специално в моята област, с което не съм добре запознат към момента, но е от критично значение за моята кариера и развитието на лидерски умения? Ако сте транспортен специалист, например, и всичко, от което разбирате е транспорт и логистика , вашите възможности за напредък са ограничени в сравнение с някой, който има по-широка гледна точка на веригата за доставки. Така че, давайте напред, запишете се за семинар по продажби, планиране, управление на риска, бизнес разузнаване и бизнес анализ, или в друга област извън зоната си на комфорт, за да разширите кръгозора си.
3. Събитието насърчава ли разговори от тип отворена дискусия и работа в екип или ще прекарваме по-голямата част от времето си пред многобройни презентации? Събития, които дават възможност на участниците да споделят знания и да се консултират помежду си (чрез малки сесии между презентациите, например ), вместо просто да се седи пред един безкраен поток от PowerPoint презентации, са най-ефективни.